A leggyakoribb oka annak, hogy egy webáruház nem fut be, nem más, mint a látogatók hiánya. Ezért erre különös figyelmet kell fordítania minden leendő online kereskedőnek. Sokan nem tudnak erről, de egy sikeres webáruház indításához ez is hozzátartozik. Természetesen, emellett rendelkeznie kell különféle nélkülözhetetlen abilitásokkal is, hogy sikerre vigye a webáruháza működtetését. Mégis kinek való a webshop indítás?
Fontos volna, hogy az erre vállalkozó rendelkezzen valamilyen vállalkozó tevékenység ismeretével, vagyis előnnyel indulnak mindazok, akik már folytattak ilyen munkát előzőleg. Lényeges az alapvetően kereskedő szemlélet is, tudni kell keresleti-kínálati, bevételi-kiadási szempontok alapján döntéseket hozni. A módszeresség és kitartás szintén nem hiányozhat egy webáruház tulajdonos tulajdonságai közül. Továbbá, rendelkeznie kell annyi tartalékkal, amivel túléli a webáruház indítás pár hónapig tartó kezdeti, felfutási szakaszát.
A keresőoptimalizálás, az online reklámozás és a közösségi marketing alapjait is jó, ha hajlandó megtanulni, illetve szükség esetén pénzt áldozni erre. Nem szabad átugrania a piackutatást sem, bár egy kisvállalkozásnak korlátozottak ennek lehetőségei. Ugyanakkor néhány lépést bárki megtehet, például felderíteni a konkurenciát. Nagyon egyszerű ez, hiszen csak rákeresünk a böngészőben a termékkör néhány jellemző termékére, majd feljegyezzük, hogy mely cégek forgalmaznak még ilyeneket. Feltérképezhetjük az ismerőseink között is, hogy mennyire volna keresett a termékeink, szolgáltatásaink.
Nagyon fontos, hogy eleget tegyünk a webáruház indítás vállalkozási feltételeinek. Itt például tudni kell, hogy csomagküldő kiskereskedelmi tevékenységet nem indíthat magánszemély. Ehhez minden esetben szükség van valamilyen gazdálkodói forma meglétére. De ott vannak még a webshop indítás jogi és technikai feltételei is, amelyeknek szintén meg kell felelni. A viltor.hu weboldalon érdemes tájékozódni, hiszen itt pontosan le van írva minden szükséges információ.